Bloom
taksonomisi öğrenme seviyelerine dayanan 3 temel taksonomi (bilişsel alan,
psikomotor alan, duyuşsal alan) vardır. Bilişsel alan için oluşturulan yeni Bloom
taksonomisi hatırlama, anlama, uygulama, analiz etme, değerlendirme ve yaratma
seviyelerinden oluşmaktadır. Uzaktan öğrenme lideri için yetkinlik piramidinde
de uzaktan eğitim liderliği için gerekli özellikler bilme, tasarlama, yönetme,
yöneltme, vizyon geliştirme seviyelerinden oluşmaktadır.
![]() |
Uzaktan öğrenme liderleri için yetkinlik piramidi |
Öğrenmede
bir öğrenenin ders içeriğini bilmesi veya hatırlaması, anlaması, anladıklarını
uygulamaya dönüştürmesi, analiz etmesi, değerlendirmesi ve son olarak o
içerikle ilgili kendine özgü bir şeyler yaratması öğrenmede ulaşılmak istenen
son seviyedir. Simonson, Smaldino, Albright ve Zvacek (2012), uzaktan eğitim liderleri için
tasarladıkları modelde ise bir uzaktan eğitim liderinden;
- uzaktan eğitim hakkında (senkronize ve asenkronize teknolojiler, ilgili terminoloji vs.) teorik anlamda bilgi sahibi olması,
- uzaktan eğitim derslerinde kullanılan öğretim tasarımı yapısını anlaması,
- uzaktan eğitim politikalarını ve yönetim süreçlerini açıklayabilmesi,
- uzaktan eğitim kurumlarına liderlik edebilmek için yapılan çalışmaları analiz edebilmesi, değerlendirmesi,
- uzaktan eğitimin geleceğine yönelik vizyon geliştirmesi
gibi yetkinlikleri beklemektedir. Bu açıdan bakıldığında yukarıdaki iki piramid birbirine
benzemektedir.
Kaynaklar:
Simonson,
M., Smaldino, S., Albright, M., & Zvacek, S. (2012). Teaching and learning
at a distance Pearson Education,
U.Saddle River, NJ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder