9 Haziran 2015 Salı

Uzaktan öğrenme liderleri için yetkinlik piramidi ve Bloom Taksonomisi

Bloom taksonomisi öğrenme seviyelerine dayanan 3 temel taksonomi (bilişsel alan, psikomotor alan, duyuşsal alan) vardır. Bilişsel alan için oluşturulan yeni Bloom taksonomisi hatırlama, anlama, uygulama, analiz etme, değerlendirme ve yaratma seviyelerinden oluşmaktadır. Uzaktan öğrenme lideri için yetkinlik piramidinde de uzaktan eğitim liderliği için gerekli özellikler bilme, tasarlama, yönetme, yöneltme, vizyon geliştirme seviyelerinden oluşmaktadır.  
Uzaktan öğrenme liderleri için yetkinlik piramidi
Bloom Taksonomisi

Öğrenmede bir öğrenenin ders içeriğini bilmesi veya hatırlaması, anlaması, anladıklarını uygulamaya dönüştürmesi, analiz etmesi, değerlendirmesi ve son olarak o içerikle ilgili kendine özgü bir şeyler yaratması öğrenmede ulaşılmak istenen son seviyedir. Simonson, Smaldino, Albright ve Zvacek (2012), uzaktan eğitim liderleri için tasarladıkları modelde ise bir uzaktan eğitim liderinden;
  • uzaktan eğitim hakkında (senkronize ve asenkronize teknolojiler, ilgili terminoloji vs.) teorik anlamda bilgi sahibi olması,
  • uzaktan eğitim derslerinde kullanılan öğretim tasarımı yapısını anlaması,
  • uzaktan eğitim politikalarını ve yönetim süreçlerini açıklayabilmesi,
  • uzaktan eğitim kurumlarına liderlik edebilmek için yapılan çalışmaları analiz edebilmesi, değerlendirmesi,
  • uzaktan eğitimin geleceğine yönelik vizyon geliştirmesi
gibi yetkinlikleri beklemektedir. Bu açıdan bakıldığında yukarıdaki iki piramid birbirine benzemektedir.
 
Kaynaklar:
Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M., & Zvacek, S. (2012). Teaching and learning at a distance Pearson Education, U.Saddle River, NJ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder