Uzaktan eğitimin öğrenme çıktıları açısından etkili olup olmadığını bilimsel yöntemle açıklamaya çalışalım.
Problem: Uzaktan eğitim öğrenme
çıktıları açısından etkili/etkisiz mi?
Araştırma: Öğrencilerin teknoloji
yardımıyla öğrenmesi ile teknoloji yardımı olmadan öğrenmesi arasında
farklılıkların belirlenmesi, diğer bir ifade ile teknoloji ile öğrenmenin
öğrencilerin öğrenme çıktıları üzerindeki etkisi araştırılmaktadır.
Hipotez:
-
Teknolojiyi bir sonuç olarak mı yoksa bir çözüm
olarak mı düşünüyoruz?- Teknoloji kullanarak bir öneri mi sunduğumuzu zannediyoruz?
- Geliştirmek istediğimiz faaliyetleri ve süreçleri tanımladık mı ve teknolojinin bunları nasıl kolaylaştırdığına baktık mı?
- Teknoloji ile aynı şeyleri mi yapıyoruz yoksa teknolojinin benzersiz yeteneklerini avantaj olarak alıp faaliyetlerimizi ona göre mi tekrar tasarlıyoruz?
Deney:
Öğrenme
çıktılarına etki eden faktörler (motivasyon, olanaklar, aktif bir süreç,
diğerleri ile etkileşim, gerçek yaşamı öğrenmeye dönüştürme yeteneği)
incelenerek bu faktörlerin teknolojiden nasıl etkilendiği tartışılmıştır.
Uzaktan eğitim alanında uzman
kişilere yukarıdaki sorular yöneltilmiştir.
Analiz:
-
Teknolojiyi bir sonuç olarak mı yoksa bir çözüm
olarak mı düşünüyoruz?
Pedagojik yaklaşımı değiştirmeden
sadece teknoloji kullanarak öğrenme çıktıları üzerinde değişim oluşturmak
mümkün değildir.
-
Teknoloji kullanarak bir öneri mi sunduğumuzu
zannediyoruz?
Araştırma sonuçlarına göre
öğrenciler kişisel hayatlarında teknolojiyi tercih ederken, öğrenirken
çevrimiçi içerik yerine insanlarla iletişim kurmayı tercih etmektedir. Bir çok
kurumda yüz yüze ve çevrimiçi iletişim eş zamanlı yapılmaktadır.
-
Geliştirmek istediğimiz faaliyetleri ve
süreçleri tanımladık mı ve teknolojinin bunları nasıl kolaylaştırdığına baktık
mı?
Öğrenciler etkileşim yoluyla
öğrenir. Etkileşim yüz yüze değil çevrimiçi yapıldığında daha geniş bir zamanda
daha çok insanla oluşmaktadır. Diğer yandan teknoloji öğrenme olanaklarını daha
kolay erişilebilir ve çalışan öğrenciler için esnek yapmaktadır.
-
Teknoloji ile aynı şeyleri mi yapıyoruz yoksa
teknolojinin benzersiz yeteneklerini avantaj olarak alıp faaliyetlerimizi ona
göre mi tekrar tasarlıyoruz?
Teknoloji öğrencilere ders
notlarına bakarken dersle ilgili yayınlar izlemelerine olanak sağlar. Teknoloji
ile daha fazla veri toplamak yerine mevcut verileri görselleştirmek için
kullanmalıyız.
Sonuç:
Uzaktan eğitimin öğrenme
çıktıları üzerinde etkili olup olmadığı sorunun nasıl sorulduğuna bağlı olarak
değişmektedir.Kaynak:
Oblinger, D. G., & Hawkins, B. L. (2006). The myth about No Significant Difference. Educause Review, 14-15. https://net.educause.edu/ir/library/pdf/erm0667.pdf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder